Kundereferanser: Arval er best i klassen på kundeservice

Tilbakemeldinger fra kunder tilsier at Arval AS yter service på et høyt nivå og de opplever et stort engasjement fra deres kundekontakt. Med kun et kontaktpunkt å forholde seg til er det enklere å komme i kontakt med Arval enn våre konkurrenter.

Interim Manager i Grundfos Norge har dette å si om deres samarbeid med Arval: 

- Vi har et veldig godt samarbeid med Arval, og jeg opplever kundeservicen som svært god. Raske responstider og de er kjappe på ballen, så jeg sitter igjen med et meget positivt inntrykk, forteller hun.

- Vi har en egen kundekontakt som er utrolig flink. Jeg er imponert over svartiden hans, det må jeg virkelig si. Hvis han er på ferie eller ute av kontoret, er det en annen som tar over, slik at vi får den støtten vi trenger uten å vente til hans tilbakekomst. Kundeteamet er alltid hyggelige og serviceinnstilte. Vi kunder kan jo av og til være krevende, men jeg har bare gode tilbakemeldinger å komme med.

For å sikre best mulig  kundeservice, har Arval bygget opp et system som sørger for at kunden alltid blir ivaretatt. Hver kunde har sin egen kundeansvarlig, og vil få svar etter maksimalt tre ring når de forsøker å komme i kontakt med oss.

- Ringer du meg og jeg ikke kan ta telefonen, blir du satt over til noen andre som kan hjelpe. Kundeteamet har tilgang til min epost og min kundeportefølje, og kan svare deg på det du måtte lure på, forteller Sales Team Manager i Arval, Martin Flateby.

Kundeteamet i Arval er organisert som et eget «mini-leasingselskap», bestående av eksperter som bistår med å administrere flåten din.

- Her sitter vi alle rundt samme bordet og håndterer den samme kundeporteføljen. Vi kaller det et «mini-leasingselskap». Alle rundt bordet har god kunnskap om de kundene vi håndterere. På den måten får alle et eierskap til sakene, og får en personlig interesse i å yte best mulig service, fortsetter Flateby.

Løsningsorientert kundeteam og god dialog

Grundfos Norge opplever Arval som løsningsorienterte og mener de har en god dialog med oss.

- Arval lever opp til det de lover. De er ikke redde for å være åpne om utfordringer i bransjen og kundeteamet gjør hva de kan for å finne solide løsninger. Vi har et godt samarbeid, som går begge veier. Arval løser utfordringene våre på en god måte, og er alltid blide og hyggelig på telefonen, sier hun.

Flåteansvarlig i Multilux, Håkon Hellekås har liknende erfaring med Arval.

- Kundeservicen hos Arval er veldig god. Jeg ville absolutt anbefalt Arval til andre bedrifter som vurderer bedriftsleasing, sier Hellekås.

Han har selv opplevd hvor raske Arvals kundeteam er når man trenger hjelp.

- De svarer alltid og ordner opp når vi trenger det. Enklere blir det ikke for oss som kunder.

Kunden i fokus

Som et kundefokusert selskap jobber Arval stadig med forbedringer. Med ønsket om høy kundetilfredshet har Arval etablert et system for tilbakemeldingshåndtering, med konkrete tilbakemeldinger på spesifikke hendelser og loggføring av dialog.

- Vi tar for oss all tilbakemelding vi har fått, både positive og negative. Vi analyserer underliggende årsaker og setter oss mål for forbedringer og finner eventuelle løsninger, forteller Sales Team Manager i Arval, Martin Flateby.

- Vi har gjerne statusmøte med kundene våre en til to ganger i året. Her tar vi opp tilbakemeldingene vi har fått og hvilke løsninger vi kan tilby på eventuelle utfordringer. Slik sikrer vi at vi lærer og blir bedre hele tiden, avslutter Flateby.

Hvorfor Arval?

Stol på oss

Kraften til en global partner med over 30 års leasingerfaring, ved din side

Bli vår partner

Vårt ekspertteam hjelper deg å finne det beste utifra dine behov

Vi er her for deg

Vi er her når du trenger oss - digitalt eller personlig

Du beholder kontrollen, vi håndterer alt annet

Vi gjør hele prosessen enkel